دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه تهران:

شهادت هنیه به فرسایش رژیم اسرائیل کمک خواهد کرد 

شهادت هنیه به فرسایش رژیم اسرائیل کمک خواهد کرد 
رئیس دانشگاه تهران گفت: حتما شهادت اسماعیل هنیه، شرایط جدیدی در منطقه ایجاد می‌کند وتجربه‌های گذشته نشان می‌دهد که این شهادت به فرسایش رژیم جعلی اسراییل کمک خواهد کرد.
کد خبر : 925316
 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد مقیمی در سومین نشست شورای دانشگاه تهران در سال جاری که با حضور روسای دانشکدگان، دانشکده‌ها، پردیس‌ها و مراکز و موسسات وابسته به دانشگاه تهران در سالن اجلاس شهید آیت‌الله رئیسی برگزار شد، با تسلیت شهادت سردار مجاهد شهید اسماعیل هنیه، افزود: این جنایت تروریستی در آینده خاورمیانه تعیین‌کننده خواهد بود و آرزو می‌کنم سرآغازی برای نابودی اسرائیل غاصب باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهید اسماعیل هنیه یک سردار مجاهدی بود که سال‌های سال مجاهدت کرد و در یک سال اخیر ۳۰ نفر از اعضای خانواده و نزدیکانش در حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند. امروز شهادت وی نشان داد که این انسان بزرگ چقدر برای اسراییلی‌ها خطرناک بود و چقدر تلاش کردند که به شخصیت ایشان خدشه وارد کنند و ایشان را حذف فیزیکی کنند.

مقیمی با تاکید بر مطالعه بر سبک مدیریت و فرماندهی شهید هنیه، گفت: ما دانشگاهیان ایران اسلامی به عنوان بخشی از جامعه علمی جهان اسلام، وظیفه داریم در راستای جهت‌دهی به افکار عمومی فعالانه عمل کنیم.

رئیس دانشگاه تهران افزود: شهادت سردار قهرمان مقاومت، شهید اسماعیل هنیه، روح جدیدی در مردم مقاوم فلسطین و همچنین نهضت‌های اسلامی شکل گرفته است در لبنان، سوریه، عراق و یمن ایجاد می‌کند. اطمینان داریم با شهادت این سردار بزرگ، علاقه و همبستگی و وحدتی که بین مردمان جبهه مقاومت بخصوص مردم عزیز ایران و فلسطین وجود دارد، به شکل قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

استاد دانشگاه تهران بیان کرد: امروز که خون مطهر شهید اسماعیل هنیه در خاک مقدس ما به زمین ریخته شد، این خون مطهر در این خاک مقدس، پیوندهای ما را با مردم عزیز فلسطین تقویت خواهد کرد و حتما صحنه‌های بسیار ممتازی ایجاد خواهد کرد و ان شاء الله با فضای معنوی که ایجاد می‌کند، وحدت و همدلی بین ملت‌های مسلمان افزایش پیدا کند.

در ادامه سومین جلسه شورای دانشگاه در سال ۱۴۰۳، احمد نوحه‌گر معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران، گزارشی از طرح‌های عمرانی دانشگاه تهران ارائه کرد و اختصاص فضای مناسب به دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی، احیای قنات دانشگاه تهران، تکمیل ساختمان برای استقرار اداره کل رفاه و سلامت دانشگاه و اداره‌کل حراست، تکمیل استخر دانشگاه، تکمیل مرکز همایش‌های دانشگاه در مشهد مقدس، واحد بین‌الملل کیش و تکمیل مسجد دانشکدگان فنی، بازسازی خوابگاه جلال آل احمد، انجام عملیات ساختمانی دانشکدگان علوم و فناوری‌های میان رشته‌ای و احداث ساختمان جدید در دانشکدگان مدیریت را از جمله اقدامات عمرانی انجام شده و در دست اقدام دانشگاه تهران عنوان کرد.

افزایش کمک هزینه فرصت مطالعاتی و شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی

الهام امین‌زاده معاون بین‌الملل دانشگاه تهران نیز از افزایش ۲۰ درصدی کمک هزینه فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیات علمی و دانشجویان خبر داد و گفت: علاوه بر این افزایش، هزینه شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی با ارائه مقاله انگلیسی توسط اعضای هیات علمی از ۲۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

هیچ دانشجویی متاهلی بدون خوابگاه نخواهد ماند

رئیس دانشگاه تهران همچنین در بخشی از این جلسه با اشاره به ساخت خوابگاه‌های جدید و بازسازی خوابگاه‌های موجود، گفت: بر خلاف گذشته که دانشجویان متاهل برای دریافت خوابگاه باید ثبت‌نام می‌کردند، در حال حاضر ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی تکمیل نشده است و امسال از نظر پذیرش هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

افتتاح دو شعبه برون مرزی دانشگاه تهران

سید محمد مقیمی از افتتاح دو شعبه بین‌الملل و برون مرزی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: به زودی شعبه بین‌الملل دانشگاه تهران در گرجستان افتتاح می‌شود و دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: با موافقت و تصویب مراجع مسئول در عراق، شعبه نجف دانشگاه تهران نیز به صورت کاملا مستقل راه‌اندازی می‌شود.

الحاق دانشکده تجارت و مالیه و دانشکده گردشگری به دانشکدگان مدیریت

رئیس دانشگاه تهران، همچنین با اشاره به ارتقای ساختار دانشکده مدیریت به دانشکدگان مدیریت، از الحاق دانشکده تجارت و مالیه و همچنین دانشکده گردشگری به این دانشکدگان خبر داد.

برگزاری بزرگداشت ۱۷۵۷ یک نقطه عطف برای دانشگاه تهران بود

رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگری از نشست سوم شورای دانشگاه تهران، به برگزاری دو رویداد اعطای دومین «نشان عالی دانش» و رویداد «بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران» اشاره کرد و برگزاری رویداد ۱۷۵۷ را یک نقطه عطف در تاریخ دانشگاه تهران برشمرد که با حضور جمع کثیری از مهمانان بین‌المللی، سفرا و روسای و نمایندگان ده‌ها دانشگاه خارجی برگزار شد.

ابر پروژه‌های دانشگاه تا پایان شهریور افتتاح می‌شوند

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات فرهنگی و رفاهی دانشگاه تهران در واحدها و پردیس‌های مختلف تهران و دیگر شهرها از جمله کیش، قشم، مشهد مقدس و مجموعه پردیس کاسپین اشاره کرد و گفت: همه اقداماتی که در دانشگاه تهران انجام شده، حاصل همکاری و همت جهادی همه اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه تهران بوده است که به‌زودی و تا پایان شهریور افتتاح می‌شوند.

حقوق اعضای هیات علمی و کارکنان ترمیم می‌شود

رئیس دانشگاه تهران از تصویب یک مصوبه برای افزایش حقوق اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه تهران خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه حدود سه میلیون تومان به حقوق کارکنان افزوده خواهد شد. این افزایش حقوق برای کارمندان در حال اجراست که احکام آن نیز به زودی صادر می‌شود.

وی افزود: افزایش حقوق اعضای هیات علمی نیز به موازات افزایش حقوق کارکنان در دست پیگیری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته